Asset Publisher Asset Publisher

Zapomniane cmentarze

Na terenie sąsiednich nadleśnictw (Pisz i Maskulińskie) dokonano waloryzacji nieużytkowanych cmentarzy luterańskich. Na liście znalazły się dwa cmentarza leżące na terenie nadleśnictwa Strzałowo.

Na terenie Nadleśnictw Maskulińskie i Pisz przeprowadzone zostały w latach 2011 i 2014 prace inwentaryzacyjne miejsc pamięci – cmentarzy luterańskich. W 2016 roku planowane jest utworzenie szlaku nieużytkowanych cmentarzy w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Mazurskie" oraz wydanie publikacji pod tytułem „Mazurzy. Historia, osadnictwo, religia, cmentarze". Pomysłodawcą i realizatorem powyższych prac jest Pan Sławomir Sobotka oraz studenci i pracownicy ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

„…W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań 67 nieużytkowanych cmentarzy luterańskich, znajdujących się na gruntach Nadleśnictw Pisz i Maskulińskie (południowa część województwa warmińsko-mazurskiego). Zinwentaryzowano nagrobki, roślinność oraz określono rodzaj, powierzchnię cmentarzy oraz współrzędne geograficzne za pomocą odbiornika GPS. Przedstawiono również waloryzację cmentarzy na przykładzie obiektów z Nadleśnictwa Maskulińskie. Najlepiej zachowane i/lub najbardziej interesujące cmentarze zostaną objęte szlakiem turystycznym…". 

Autorami artykułu są Pan Sławomir Sobotka z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Pani Anna Długozima ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Tekst został również opublikowany w czasopiśmie naukowym poświęconym teorii turystyki „Turyzm" 2015, 25/1 - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 

 

 


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Ogłoszenie o naborze

Ogłoszenie o naborze

Nadleśnictwo Strzałowo ogłasza nabór na stanowisko księgowy/-a.

Strzałowo, dn. 03.06.2022r.

Zn. spr.: NP.1101.4.2022

 

Nadleśnictwo Strzałowo

ogłasza nabór na stanowisko księgowy/a

 

  1. Organizator naboru

Nadleśnictwo Strzałowo

Strzałowo 2

11-710 Piecki

tel. 89 742 11 65, e-mail: strzalowo@olsztyn.lasy.gov.pl

sekretariat czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00

  1. Tryb prowadzenia naboru
    1. nabór prowadzony jest w oparciu o Zarządzenie nr 16/2020 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Olsztynie z dnia 20 maja 2020r. w sprawie zasad naboru na wolne stanowiska pracy w jednostkach organizacyjnych nadzorowanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Olsztynie oraz w biurze RDLP w Olsztynie.
    2. w naborze mogą uczestniczyć wyłącznie pracownicy zatrudnieni wewnątrz PGL LP, jak również osoby, z którymi pracodawca rozwiązał stosunek pracy po dniu 2 kwietnia 2020r. w związku z wytycznymi dotyczącymi spójnej polityki kadrowej obowiązującymi od 3 kwietnia 2020r. (rekrutacja wewnętrzna).
  2. Wymagania niezbędne
    1. wykształcenie wyższe ekonomiczne (ekonomia, finanse, rachunkowość) i staż pracy minimum 3 lata pracy w księgowości lub średnie ekonomiczne i minimum 5 lat pracy w księgowości,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie w pełni z praw publicznych, niekaralność za przestępstwa umyślne oraz stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku,
    3. dobra znajomość Systemu Informatycznego Lasów Państwowych, w szczególności modułu „Finanse i księgowość”, „Gospodarka towarowa”, „Kadry i płace”,
    4. znajomość obsługi podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office,
    5. znajomość planu kont PGL LP,
    6. znajomość zasad gospodarki finansowej PGL LP,
    7. znajomość podatków występujących w PGL LP, w szczególności PDOF, PDOP, VAT,
    8. znajomość przepisów ustawy o rachunkowości,
    9. znajomość specyfiki działalności LP w obszarze zadań przewidzianych do realizacji na zajmowanym stanowisku

 

  1. Ogólny zakres obowiązków
    1. kontrola formalno-rachunkowa dokumentów oraz kontrola w związku z wymogami ustawy o VAT (biała lista, oznaczanie dokumentów),
    2. dekretowanie i ewidencja księgowa,
    3. analiza i kontrola kosztów wg pozycji planów i MPK,
    4. przygotowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej w swoim zakresie,
    5. bieżąca analiza obrotów i sald przypisanych kont,
    6. wystawianie not oraz PK w miarę zaistniałych potrzeb,
    7. prowadzenie gospodarki magazynowo-towarowej,
    8. naliczanie list płac,
    9. księgowanie raportów kasowych i wyciągów bankowych,
    10. obsługa programu „Płatnik”,
    11. sporządzanie planów w zakresie Finansów,
    12. prowadzenie rozliczeń z ZUS,
    13. wystawianie faktur z G.T. (Pobrań),
    14. refakturowanie dostaw i usług,
    15. archiwizacja dokumentów finansowo-księgowych z zakresu swojego stanowiska,
    16. sprawowanie zastępstwa podczas nieobecności osoby zastępowanej,
    17. branie udziału w pracach nad sporządzeniem sprawozdania finansowego i sprawozdań okresowych,
    18. udział w pracach nad przygotowaniem planów rocznych,
    19. inne prace wg poleceń bezpośredniego przełożonego
  2. Oferowane warunki
    1. zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę na zastępstwo
    2. praca w stabilnej jednostce organizacyjnej
    3. atrakcyjne wynagrodzenie
    4. możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych
    5. wyposażenie w niezbędne narzędzia pracy
    6. świadczenia socjalne i zdrowotne
  3. Wymagane dokumenty
    1. CV z opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzone własnoręcznym podpisem
    2. list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem
    3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej)
    4. kserokopie świadectw pracy
    5. kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika Lasów Państwowych (załącznik nr 1)
    6. klauzula informacyjna kandydata na pracownika Lasów Państwowych będąca zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2)
    7. oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych, zdolności do czynności prawnych, niekaralności za przestępstwa umyślne oraz stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku księgowy/a (załącznik nr 3)
  4. Termin i miejsce składania ofert
    1. Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 13 czerwca 2022r. do godz. 15:00:
      1. osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko księgowy/a” w siedzibie Nadleśnictwa Strzałowo, Strzałowo 2, 11-710 Piecki od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00
      2. pocztą tradycyjną w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko księgowy/a” na adres: Nadleśnictwo Strzałowo, Strzałowo 2, 11-710 Piecki
      3. pocztą elektroniczną na adres strzalowo@olsztyn.lasy.gov.pl 
    2. Dokumenty, które wpłyną po terminie (decyduje data wpływu do sekretariatu Nadleśnictwa), nie będą rozpatrywane ani zwracane do nadawcy. Po zakończeniu procedury rekrutacyjnej zostaną zniszczone.
  5. Dodatkowe informacje
    1. Nadleśnictwo nie odsyła złożonych przez kandydatów dokumentów i nie zwraca uczestnikom kosztów związanych z naborem.
    2. Kandydaci, których oferty zostaną zakwalifikowane do procedury naboru, zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub listownie.
    3. Dokumenty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani, przechowywane będą przez okres 30 dni od dnia zakończenia postępowania rekrutacyjnego, po tym czasie podlegają zniszczeniu.

 

Nadleśniczy Nadleśnictwa Strzałowo zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny.