Asset Publisher Asset Publisher

Urządzanie lasu

Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Wykonują je dla Lasów Państwowych specjalistyczne jednostki, m.in. Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (BULiGL). Plany urządzenia lasu, po konsultacjach z udziałem społeczeństwa, są zatwierdzane decyzją Ministra Środowiska.

Przygotowanie planu poprzedza zawsze dokładna inwentaryzacja i ocena stanu lasu. Leśnicy określają takie cechy lasu, jak struktura, budowa, wiek, skład gatunkowy, stan zdrowotny, warunki glebowo-siedliskowe itp. W działaniach przewidzianych do realizacji uwzględnia się cele gospodarki leśnej i funkcje, jakie pełnią lasy w urządzanym nadleśnictwie.

Przed sporządzeniem planu urządzenia lasu leśnicy dokładnie inwentaryzują zasoby leśne i oceniają stan lasu

Współczesne plany gospodarowania na terenach leśnych wykonuje się, wykorzystując najnowsze osiągnięcia techniki.  Podstawowym narzędziem pracy jest tu leśna mapa numeryczna (LMN), będąca częścią systemu informacji przestrzennej (GIS). Mapa ta w sposób graficzny przetwarza i przedstawia dane zebrane podczas prac terenowych. Od lat w urządzaniu lasu stosuje się również coraz doskonalsze metody wykorzystywania zdjęć lotniczych i satelitarnych, które uzupełniają wyniki prac terenowych.

Czasami plan urządzenia lasu może być opracowywany na okres krótszy niż 10 lat. Dzieje się tak w uzasadnionych przypadkach, na przykład gdy wystąpią duże szkody lub klęski żywiołowe.

Plan urządzenia lasu powinien zawierać m.in.:

  • opis lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia,
  • analizę gospodarki leśnej w minionym okresie,
  • program ochrony przyrody,
  • określenie zadań związanych z pozyskaniem drewna, zalesieniami i odnowieniami, pielęgnacją i ochroną lasu, gospodarką łowiecką i tworzeniem infrastruktury leśnej (budynki, drogi).

Plan urządzenia lasu wykonywany jest na podstawie obowiązującej w Lasach Państwowych instrukcji.

Obowiązujący dla naszego nadleśnictwa plan urządzania lasu można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej

http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_olsztyn/nadl_strzalowo/plan_urzadzania_lasu.

Instrukcja urządzania lasu


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Ogłoszenie o naborze

Ogłoszenie o naborze

Nadleśnictwo Strzałowo ogłasza nabór na stanowisko księgowy/-a.

Strzałowo, dn. 03.06.2022r.

Zn. spr.: NP.1101.4.2022

 

Nadleśnictwo Strzałowo

ogłasza nabór na stanowisko księgowy/a

 

  1. Organizator naboru

Nadleśnictwo Strzałowo

Strzałowo 2

11-710 Piecki

tel. 89 742 11 65, e-mail: strzalowo@olsztyn.lasy.gov.pl

sekretariat czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00

  1. Tryb prowadzenia naboru
    1. nabór prowadzony jest w oparciu o Zarządzenie nr 16/2020 Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Olsztynie z dnia 20 maja 2020r. w sprawie zasad naboru na wolne stanowiska pracy w jednostkach organizacyjnych nadzorowanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Olsztynie oraz w biurze RDLP w Olsztynie.
    2. w naborze mogą uczestniczyć wyłącznie pracownicy zatrudnieni wewnątrz PGL LP, jak również osoby, z którymi pracodawca rozwiązał stosunek pracy po dniu 2 kwietnia 2020r. w związku z wytycznymi dotyczącymi spójnej polityki kadrowej obowiązującymi od 3 kwietnia 2020r. (rekrutacja wewnętrzna).
  2. Wymagania niezbędne
    1. wykształcenie wyższe ekonomiczne (ekonomia, finanse, rachunkowość) i staż pracy minimum 3 lata pracy w księgowości lub średnie ekonomiczne i minimum 5 lat pracy w księgowości,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie w pełni z praw publicznych, niekaralność za przestępstwa umyślne oraz stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku,
    3. dobra znajomość Systemu Informatycznego Lasów Państwowych, w szczególności modułu „Finanse i księgowość”, „Gospodarka towarowa”, „Kadry i płace”,
    4. znajomość obsługi podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office,
    5. znajomość planu kont PGL LP,
    6. znajomość zasad gospodarki finansowej PGL LP,
    7. znajomość podatków występujących w PGL LP, w szczególności PDOF, PDOP, VAT,
    8. znajomość przepisów ustawy o rachunkowości,
    9. znajomość specyfiki działalności LP w obszarze zadań przewidzianych do realizacji na zajmowanym stanowisku

 

  1. Ogólny zakres obowiązków
    1. kontrola formalno-rachunkowa dokumentów oraz kontrola w związku z wymogami ustawy o VAT (biała lista, oznaczanie dokumentów),
    2. dekretowanie i ewidencja księgowa,
    3. analiza i kontrola kosztów wg pozycji planów i MPK,
    4. przygotowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej w swoim zakresie,
    5. bieżąca analiza obrotów i sald przypisanych kont,
    6. wystawianie not oraz PK w miarę zaistniałych potrzeb,
    7. prowadzenie gospodarki magazynowo-towarowej,
    8. naliczanie list płac,
    9. księgowanie raportów kasowych i wyciągów bankowych,
    10. obsługa programu „Płatnik”,
    11. sporządzanie planów w zakresie Finansów,
    12. prowadzenie rozliczeń z ZUS,
    13. wystawianie faktur z G.T. (Pobrań),
    14. refakturowanie dostaw i usług,
    15. archiwizacja dokumentów finansowo-księgowych z zakresu swojego stanowiska,
    16. sprawowanie zastępstwa podczas nieobecności osoby zastępowanej,
    17. branie udziału w pracach nad sporządzeniem sprawozdania finansowego i sprawozdań okresowych,
    18. udział w pracach nad przygotowaniem planów rocznych,
    19. inne prace wg poleceń bezpośredniego przełożonego
  2. Oferowane warunki
    1. zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę na zastępstwo
    2. praca w stabilnej jednostce organizacyjnej
    3. atrakcyjne wynagrodzenie
    4. możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych
    5. wyposażenie w niezbędne narzędzia pracy
    6. świadczenia socjalne i zdrowotne
  3. Wymagane dokumenty
    1. CV z opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzone własnoręcznym podpisem
    2. list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem
    3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej)
    4. kserokopie świadectw pracy
    5. kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika Lasów Państwowych (załącznik nr 1)
    6. klauzula informacyjna kandydata na pracownika Lasów Państwowych będąca zgodą na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2)
    7. oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych, zdolności do czynności prawnych, niekaralności za przestępstwa umyślne oraz stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku księgowy/a (załącznik nr 3)
  4. Termin i miejsce składania ofert
    1. Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 13 czerwca 2022r. do godz. 15:00:
      1. osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko księgowy/a” w siedzibie Nadleśnictwa Strzałowo, Strzałowo 2, 11-710 Piecki od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00
      2. pocztą tradycyjną w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko księgowy/a” na adres: Nadleśnictwo Strzałowo, Strzałowo 2, 11-710 Piecki
      3. pocztą elektroniczną na adres strzalowo@olsztyn.lasy.gov.pl 
    2. Dokumenty, które wpłyną po terminie (decyduje data wpływu do sekretariatu Nadleśnictwa), nie będą rozpatrywane ani zwracane do nadawcy. Po zakończeniu procedury rekrutacyjnej zostaną zniszczone.
  5. Dodatkowe informacje
    1. Nadleśnictwo nie odsyła złożonych przez kandydatów dokumentów i nie zwraca uczestnikom kosztów związanych z naborem.
    2. Kandydaci, których oferty zostaną zakwalifikowane do procedury naboru, zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub listownie.
    3. Dokumenty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani, przechowywane będą przez okres 30 dni od dnia zakończenia postępowania rekrutacyjnego, po tym czasie podlegają zniszczeniu.

 

Nadleśniczy Nadleśnictwa Strzałowo zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny.