Asset Publisher Asset Publisher

Lasy w Nadleśnictwie Strzałowo

W drzewostanach Nadleśnictwa Strzałowo dominują gatunki iglaste, które zajmują łącznie 89,24% powierzchni nadleśnictwa.

Poszczególne gatunki obejmują:

- sosna - 85,22% powierzchni leśnej,

- świerk - 3,76% powierzchni leśnej,

- modrzew - 0,26% powierzchni leśnej.


Gatunki liściaste zajmują 10,76% powierzchni nadleśnictwa, w tym:

-brzoza - 4,07%,

- dąb - 3,56%,

- olsza - 2,76%,

- lipa - 0,16%,

- grab - 0,15%,

- klon - 0,02%,

- osika - 0,02%,

- jawor - 0,01%,

- jesion - 0,01%.

Procentowy udział gatunków w poszczególnych klasach wieku w Nadleśnictwie Strzałowo


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Las w słoiku, czyli pracowity dzień w grupie 0 „B”

Las w słoiku, czyli pracowity dzień w grupie 0 „B”

W oddziale przedszkolnym szkoły podstawowej im. Karola Wojtyły w Pieckach odbyły się niecodzienne zajęcia z udziałem leśnika z Nadleśnictwa Strzałowo.

Podczas tego spotkanie zerówkowicze mieli okazję stworzyć własne ekosystemy w słoiku.
W fazie wstępnej zajęć  maluchy zapoznały się z różnymi gatunkami roślin leśnych, jakie można umieścić w słoiku.

Zerówkowicze mieli do wyboru szereg roślin o różnych właściwościach oraz inne komponenty leśne, tj. mech, kamienie, drewno, piasek, które służyły nie tylko jako elementy dekoracyjne, ale także jako naturalny składnik ekosystemów leśnych. Następnie każdy z młodych uczestników zajęć rozpoczął tworzenie własnego mikro ekosystemu w słoik. Każde dziecko wybrało samodzielnie rośliny i elementy dekoracyjne, a następnie umieściło je w słoiku według własnego pomysłu pamiętając o tym, żeby warunki wewnątrz słoika były odpowiednie dla roślin. W czasie procesu twórczego leśnik wyjaśnił im,  jak dbać o las w domu - jak często podlewać słoiki oraz jakie warunki świetlne i temperaturowe są niezbędne roślinom.
Każdy uczestnik zajęć mógł zabrać swój słoikowy las do domu i dalej się nimi opiekować. Zajęcia te pozwoliły dzieciom poznać różne gatunki roślin oraz dowiedzieć się, czym jest ekosystem leśny. Zajęcia wpłynęły także na  rozwój umiejętności manualne i kreatywność zerówkowiczów. Dodatkowo, słoikowe lasy stanowią piękną ozdobę dla domu lub klasy, a dzieci mogą być dumne z własnoręcznie wykonanego projektu.