Wydawca treści Wydawca treści

Zajęcia na terenie nadleśnictwa Strzałowo

Edukacja przyrodniczo-leśna społeczeństwa, a zwłaszcza dzieci i młodzieży jest jednym z priorytetowych zadań nadleśnictw należących do Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Mazurskie".

Leśnicy z nadleśnictwa Strzałowo mają duże doświadczenie w prowadzeniu zajęć przyrodniczych z dziećmi i młodzieżą, a także z dorosłymi. Zajęcia prowadzą zarówno w lesie (na ścieżkach przyrodniczych, w miejscach cechujących się szczególnymi walorami przyrodniczymi lub krajobrazowymi), jaki i w szkołach lub przedszkolach (zazwyczajw okresie zimowym), a także w izbie edukacyjnej, znajdującej się przy siedzibie nadleśnictwie oraz w Izbie Pamięci Ernsta Wiecherta przy leśniczówce w Piersławku. Dla uczestników tych zajęć spotkanie z leśnikiem jest zawsze niezwykłym przeżyciem. Mają oni okazję zobaczyć, jak w rzeczywistości wygląda praca leśnika. Dodatkowo przestrzeń leśna, pełna zapachów i barw oddziałuje doskonale na uczestników spotkań.


Leśnicy z nadleśnictwa Strzałowo bardzo często pojawiają się ze swoim stoiskiem edukacyjnym w czasie lokalnych festynów. Organizują konkursy wiedzy leśnej, prezentują specyfikę lasów wchodzących w skład nadleśnictwa. Dodatkowo w okresie wakacyjnym prowadzą zajęcia dotyczące bezpiecznego spędzania czasu w lesie.

 

Osoby, które chcą zorganizować zajęcia na terenie Nadleśnictwa Strzałowo proszone są
o pobranie i uzupełnienie dwóch załączników zamieszczonych poniżej. Załączniki te w dniu zajęć powinny zostać przekazane edukatorowi z nadleśnictwa.

 


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Zrób coś dla Ziemi, zrób coś dla siebie!

Zrób coś dla Ziemi, zrób coś dla siebie!

Po raz pierwszy od 1970 r. nie mamy możliwości, by razem świętować z okazji Dnia Ziemi. To jednak doskonały czas, by zastanowić się nad tym, co każdy z nas, każdego dnia może zrobić, by za wszystko podziękować naszej planecie!

Worki, rękawiczki, miejsce na ognisko. Leśniczy lub edukator o poranku 22 kwietnia każdego roku miał już wszystko przygotowane. Gdy słońce na dobre królowało na niebie ogrzewając swoimi promieniami  powietrze, grupy przedszkolaków, uczniów oraz dorosłych zmierzały do lasu lub innego bliskiego zielonego miejsca. Tego dnia każdy chciał zrobić coś dobrego dla Ziemi. Do najczęstszych form podziękowań należało zbieranie śmieci. Wśród innych wymienić można sadzenie drzew i krzewów, warsztaty, festyny, konferencje. Każdy edukator miał z pewnością inny patent na uczczenie tego niezwykłego święta. Wszystkie te pomysły miały jednak wspólne miano – kierowały uwagę odbiorcy na planetę, procesy na niej zachodzące oraz jej problemy.

Dziś obchody przeniosły się w wirtualny świat. Ministerstwo Środowiska przygotowało na tę okazję stronę internetową www.dzienziemiwmk.pl. Warto zajrzeć na profile nadleśnictw w mediach społecznościowych. Ten dzień nie przejdzie tam bez echa. Hasło tegorocznego Dnia Ziemi brzmi „Działania na rzecz ochrony klimatu”. Trudno się temu dziwić, skoro zmiany klimatu dostrzega dziś każdy. Wokół tego problemu powstało wiele teorii. Państwa samodzielnie oraz skupione w organizacje podejmują działania, które mają zahamować postępujące negatywne procesy.

A co tego dnia i każdego następnego może zrobić każdy z nas? Wydaje się, że jeden człowiek ma niewielki wpływ na otoczenie. Jednak jeśli każdy mieszkaniec choćby małej wsi zrobi coś dobrego, efekt dla tej konkretnej miejscowości z pewnością będzie widoczny
i odczuwalny. A co można zrobić? Wystarczy nie wyrzucać śmieci gdzie popadnie. Warto zacząć jej segregować. Swoją uwagę możemy skupić na tym, co kupujemy. Niektórych przedmiotów możemy użyć wielokrotnie, czasem w innym charakterze. Każdy z nas powinien też przemyśleć kwestię zużycia wody i prądu w swoim domu. Jest mnóstwo drobnych czynności, które wykonywane przez rzeszę osób, przyniosą pozytywne rezultaty. Dzisiejsze święto, obchodzone w szczególnych warunkach, daje nam szansę na refleksje nad naszym stylem życia w kontekście zmian klimatu. Warto się więc przemóc i wprowadzić we własne życie choć jedno w zaleceniach proekologicznych zachowań.