Wydawca treści
Parki krajobrazowe
Park krajobrazowy jest tworzony w wyniku uchwały sejmiku województwa. Przed przyjęciem uchwały jej projekt musi być uzgodniony z miejscową radą gminy oraz z właściwym regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.
Powiększenie powierzchni parku krajobrazowego, wyłączenie pewnej powierzchni spod ochrony, a także całkowita likwidacja parku następuje również za sprawą uchwały sejmiku wojewódzkiego.
Park krajobrazowy chroni obszary ze względu na ich wartości przyrodnicze, historyczne, kulturowe, a także krajobrazowe.
Na terenie nadleśnictwa Strzałowo znajduje się Mazurski Park Krajobrazowy (MPK), który powołany został uchwałą WRN w Olsztynie nr X/38/77 z dnia 8 grudnia 1997 i WRN w Suwałkach nr VIII/31/77 z dnia 5 grudnia 1977 r. W skład MPK wchodzą lasy obrębu Strzałowo i Krutyń oraz częściowo Babięta. Powierzchnia gruntów nadleśnictwa wchodzących w obszar MPK wynosi 13 634 ha.
Najnowsze aktualności
Las w słoiku, czyli pracowity dzień w grupie 0 „B”
Las w słoiku, czyli pracowity dzień w grupie 0 „B”
W oddziale przedszkolnym szkoły podstawowej im. Karola Wojtyły w Pieckach odbyły się niecodzienne zajęcia z udziałem leśnika z Nadleśnictwa Strzałowo.
Podczas tego spotkanie zerówkowicze mieli okazję stworzyć własne ekosystemy w słoiku.
W fazie wstępnej zajęć maluchy zapoznały się z różnymi gatunkami roślin leśnych, jakie można umieścić w słoiku.
Zerówkowicze mieli do wyboru szereg roślin o różnych właściwościach oraz inne komponenty leśne, tj. mech, kamienie, drewno, piasek, które służyły nie tylko jako elementy dekoracyjne, ale także jako naturalny składnik ekosystemów leśnych. Następnie każdy z młodych uczestników zajęć rozpoczął tworzenie własnego mikro ekosystemu w słoik. Każde dziecko wybrało samodzielnie rośliny i elementy dekoracyjne, a następnie umieściło je w słoiku według własnego pomysłu pamiętając o tym, żeby warunki wewnątrz słoika były odpowiednie dla roślin. W czasie procesu twórczego leśnik wyjaśnił im, jak dbać o las w domu - jak często podlewać słoiki oraz jakie warunki świetlne i temperaturowe są niezbędne roślinom.
Każdy uczestnik zajęć mógł zabrać swój słoikowy las do domu i dalej się nimi opiekować. Zajęcia te pozwoliły dzieciom poznać różne gatunki roślin oraz dowiedzieć się, czym jest ekosystem leśny. Zajęcia wpłynęły także na rozwój umiejętności manualne i kreatywność zerówkowiczów. Dodatkowo, słoikowe lasy stanowią piękną ozdobę dla domu lub klasy, a dzieci mogą być dumne z własnoręcznie wykonanego projektu.